Wednesday, April 6, 2011

hijau

Hello guys ! wah, da lame gila xupdate blog ni. bkn xde cite baru tp disebabkan 'malas', so xupdate la blog ni. huhu. today tetiba terasa nak update. ok la tu kn :)

tajuk hijau ari ni ? jeng jeng jheennngg ! haha. jgn fikir bukan2 ye. hijau sbb ptg ni saya mkn sayur sayuran je. diet la katakan. xkn la nk diet smpai xmakan n berikat perut kan ? kesian nti gastrik dtg plak. sape yg susah ? diri sendiri laa.. :)
so, balik je dari kelas td tetiba lapa! sbb tak makan pn lunch td. just breakfast roti je pg td. now trus dinner. wah..ok la tu kn. bru la diet nmenye. tp diet sy ni mkn benda yg fresh mcm sayur,buah2 n yg simple2 je. tak payah susah pyh masak lauk pelbagai kn. hehe :) masak sendiri lebih berkhasiat drp mkn masakan kt kdai. kenapa ? sebab, kt kedai mcm2 yg dorang taruk dlm masakan tu. ajinamoto la..minyak berlebihan la. eii tak sihat2 ! :p
so, saya pun mula makan makanan yg lebih kepada rebus! sgt sihat ok :) depends on individu la kn. ada yg suka goreng, bakar n lain2. tp saya lebih prefer rebuss. hmm nyum2.


- haa kt atas ni la makanan yg saya rebus tau. nampak segar kn ? bukan semua sayur, saya juga selitkan hotdog,chicken ball n fish ball skali. baru la best. nampak je mcm tu tp kenyang tau ! :)

- if berminat, jgn lupa cuba masak tau ! :)

No comments:

Post a Comment